Translate

14 Haziran 2014 Cumartesi

Pro-Z II (Worklog 6)

Pro-Z II için proje üzerinde çalışmaya devam ediyorum. Kafamda tasarladıklarımı pratikte nasıl ortaya koyacağımın planlarını yaparken bir süredir su soğutma elemanlarının konumları ile ilgili olarak "acaba loop dizilimi nasıl olmalı ?" sorusunun cevabını bulmaya çalışıyorum. Daha doğrusu hangisi daha göze hoş gelecek bir dizilim olur bunun kararını vermeye çalışıyorum. Haliyle şöyle mi olsa, böyle mi olsa şeklinde düşünceler içindeyim. Baktım olacak gibi değil kafamdakileri çizime aktarmaya başlayım dedim.



Bunun içi AutoCAD bilgimizden faydalanmaya başladık. Kasa üzerinde parçaları bir oraya bir buraya koymaktansa, parçaları 3D olarak modelleyip, ekran üzerinde görüp öyle karar vermek daha pratik bir çözüm gibi geldi.

Fırsat buldukça kasamızı ve su soğutma elemanlarını modellemeye başladım.


Swiftech MCP655(Laing D5) Pompa;

Pompamız default olarak satıldığı halinden biraz farklı. Pompanın sıvı giriş ve çıkış portları 1/4 rakor takılabilecek şekilde modlanmıştır.



 



Alphacool NexXxoS Pro III 360 - Rev. 2 Radyatör;


Darkstone Rezervuar;

DH Forum müdavimlerinden Ali arkadaşımın üretimi Darkstone rezervuarı da unutmadık tabi. 





Evet tüm parçaları bu şekilde modelleyip, projenin en güzel haline karar verebileceğim. Böylece kasa üzerinde çok fazla sök-tak işlemi yapıp kendimi yormayacağım.

Parçaları tek tek modellemek zaman aldığından, bir yandan modelleme yaparken bir yandan da boş kasa içine kendi el çizimimle parçaları yerleştirip sistemin akışının nasıl olacağına karar vermeye çalışıyorum.


 
                                Version 1                                
 
 
 
Önceki çalışmam Pro-Z'de sadece iki su soğutma bloğu görev yapıyordu. Biri işlemci bloğu, diğeri chipset bloğuydu. Dolayısıyla 3x12cm'lik fan ve 360'lık(Trible Rad.) bir radyatör gayet yeterli bir performans veriyordu. Ancak Pro-Z II'de sisteme dahil edeceğimiz Ekran kartı bloğu nedeniyle (ekstradan ram blok da var tabi) bu tek 360'lık radyatörün performansı bize yeterli gelmeyecek. Bu nedenle sisteme ikinci bir radyatör eklememiz gerekecek.
 
Yukarıdaki Ver.1 olarak tanımladığım çizimde görüleceği üzere 5.25" lik yuvaların olduğu bölgeye bir radyatör daha ekledim. ilk olarak 240'lık (dual 120'lik radyatör) olarak düşündüğüm tasarımı kasanın o kısmındaki yer darlığı nedeniyle sonradan 140'lık single radyatöre çevirdim. 5.25" lik yuvaların birine zaten fan controller geliyor. Ayrıca her ne kadar eskisi gibi ihtiyacımız kalmasa da bana hâlâ lazım olabilen DVD-RW'da bir yuvayı dolduracak. Bu haliyle bile 240'lık radyatör eklemek güç olacak ki, ekstradan başka bir donanım eklemeniz de mümkün olmayacak.
 
Bu nedenle fazla yer kaplamayacak ve sisteme soğutma performansı olarak iyi bir katkı sağlayacak 140'lık tek bir radyatör kullanmayı daha uygun buldum. Hem yer kaplamayacak, hem de performans verecek bir radyatör !
 
Bu radyatör oldukça kalın olmalıydı... Bu tarife en uygun radyatör de kabul etmeliyiz ki Alphacool'un NexXxoS Monsta serisi radyatörleri. Hemen arayışa girdik ve yurt dışından 140'lık Single Monsta siparişimizi verdik. Gözümüz şuandan itibaren yolda. :D
 
Sisteme ekleyeceğimiz ikinci radyatörün nasıl bir radyatör olacağına kesin olarak karar verdikten sonra soğutma döngüsünün nasıl olacağını düşünmeye devam ettim ve aşağıdaki Ver.2 ortaya çıktı. Açıkçası Ver.1'deki

Rezervuar>Pompa>Radyatör-360>VGA Blok>Cpu Blok>Ram Blok>Radyatör-140

şeklindeki blokların ard arda sıralandığı döngü değil de, fazla ısınan(cpu ve vga) her bloktan önce bir radyatörün devreye girdiği;

Rezervuar>Pompa>Radyatör-360>VGA Block>Radyatör-140>Ram Block>Cpu Blok

şeklindeki döngünün daha uygun olacağını düşünüyorum. Dolayısıyla projemizin genel olarak hali, Version 2 olarak verdiğim aşağıdaki çizime benzeyecek. Döngü aynı olmakla birlikte akrilik boru(plexi) vb. soğutma sıvısının geçiş yollarının farklı varyasyonlarını deneyebilirim.  
 
 
                                                                            Version 2

 

Önceki sayfalarda anlatmaya çalıştığım ancak biraz soyut kalan anlatımlarımdan sonra bu son paylaşımlar ile sanırım sizler de Pro-Z II 'de az çok ne yapmak istediğimi kafanızda canlandırmaya başlamışsınızdır. Umarım beğeni ile takip ediyorsunuzdur.

Tekrar görüşmek üzere. :D
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder