Translate

10 Haziran 2014 Salı

Pro-Z II (Worklog-2)

Kasa şekillendirme çalışmalarına devam...

Bildiğiniz gibi 5,25 yuvaların önüne alüminyum sacdan bir kapama yapmıştım. Ancak farkettim ki o haliyle kapağı kapalı kullanmam mümkün olmayacak.
Çünkü kapağın kasaya oturan çentiklerine engel teşkil ediyordu. Bunu farkedince kapamayı biraz daha içeri aldım. Bunun için levhanın üst kısmından ufak bir kanal açmam gerekti.




 
 
 
 
Sonra 5,25 yuvaları "L" şeklinde kapatabilmek için diğer levha üzerinde çalışmaya geçtim. Önce levhanın çıkıntılarından dremel yardımıyla kurtuldum. Sonra diğer parça ile aynı boya gelecek şekilde dekupaj testere ile boyunu kısalttım.



 
 



 
İki parçayı birbirine tutturmak için perçin kullanacağım. Bunun için perçin atacağım noktaları belirledim.

Buraya kadar yaptığımız, L parça oluşturmak için iki levhayı birbirine alıştırmak oldu. Perçin deliklerini henüz kullanacağım perçin boyutuna karar vermediğim için açmadım. Zaten şuan acelesi yok. Çünkü daha ikinci yaptığım büyük parçanın anakart tepsisine nasıl monte edeceğimi düşünüyorum. Daha doğrusu 5,25 yuvaların önünü tam 90 derecelik bir L parça şeklinde mi kapatayım yoksa 90 dereceyi geçip hafif kasanın içine doğru genişleyen bir kapama mı olsun ona karar vermiş değilim.
Kasanın içine doğru giren daha geniş açılı bir kapama rezervuar ve pompayı o bölgeye koymayı düşündüğümden daha ferah bir görüntü yaratıp su soğutma parçalarını ön plana çıkaracaktır. Bu tarz bir uygulama düşünmemin asıl önemli nedeni de kasaya yandan  bakarken sac kapamaya açacağım bir pencereye monte edeceğim LCD ekranın daha rahat görülmesini sağlamak. Şu an buna tam olarak karar veremediğim için montaj yerlerini belirleyemiyorum. Neyse bir sonraki aşamaya kadar düşünüp bir sonuca varacağım.

Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder