Translate

11 Temmuz 2014 Cuma

Pro-Z II (Worklog-9)

Projeyi bu ay içerisinde bitirmek için çalışmalara hızla devam ediyorum.

Pro-Z II'yi önceki sayfalarda da değindiğim gibi kasa kapağı açıkken 5.25 yuvaları gözükmeyecek şekilde tasarladım. Bunun için eski ofis PC'sinin yan ve üst kapaklarını kullanarak yaklaşık 120 derecelik bir "L" kapama yapmak için çalışmalara başlamış, önceki sayfalarda sizlerle paylaşmıştım.




Bu kapama parçası üzerinde çalışmalara devam edip son haline iyice yaklaştık.

Daha önce iki levhayı kasaya uygun hale gelecek şekilde şekillendirmiş ancak montajı için gerekli bağlantı şekline karar vermemiş ve kasa ve parça üzerinde bağlantı için delikleri açmamıştık.

Önceleri sağlamlık açısından perçin kullanmayı düşünsem de, bu tür bir bağlantı modüler olmayacağından ve 5.25 yuvalara herhangi bir donanım takmak istediğimde büyük bir sıkıntı yaratacağından bu kapama parçası ile ilgili tüm birleştirmeleri cıvata kullanarak birleştirmeyi uygun gördüm.
 
Bunun için de M4 cıvata kullanmaya karar verdim ve delikleri daha sonra diş açacağımdan 3,5mm'lik matkap ucuyla açtım.
 
Önce iki ayrı parçayı birbirine alıştırdım.
 





 
 
İki parçayı birbirine birleştirdikten sonra yaklaşık 120 derecelik bir açı meydana gelecek şekilde çekiçle biraz şekil verdim. İstediğim açıyı yakaladıktan sonra bu kapama parçasını kasaya monte etmek için anakart tepsisi ve kasa orta tabanına yine uygun delikleri açtım.
 



 
 
Bu parça üzerinde açacağım diğer deliklere referans olması açısından Rezervuarın'da montajını yaptım ve az çok pompanın da yerini belirledim. Kapamanın 5.25 yuvalara bakan iç kısımda yapacağım her türlü çalışma için de oldukça alan kaldı.
 



 
Ve sonunda kapama parçası kasamıza sağlam şekilde monte edilmiş oldu. Çıkıntı şeklinde duran cıvataların uzun gelen boylarını da keseceğiz tabi.
 
Son haline yakın olarak ortaya çıkan görüntü beni gayet memnun etti;
 



 
 

 
İçeri doğru eğimli "L" kapama parçamızın montaj için tüm işlemleri böylece bitmiş oldu. Daha üzerinde biraz daha çalışmam gerekecek. Bu parça üzerinden geçecek kablolar ve rakorlar için yine uygun delikler açacağız. Ayrıca sistem değerlerini gösterecek LCD ekranlar da bu parçaya takılacak. Ancak bunlar anakart kasaya alındıktan sonra işlemci, bellek, ekran kartı blok montajları da yapıldıktan sonra belirlenebileceği için şimdilik kapama parçamızı tekrar söküp bir kenara alıyoruz ve 140'lık Alphacool Monsta Radyatörümüzü 5.25'lik yuvalara nasıl monte ederiz düşünmeye başlıyoruz.
 
Monsta radyatörü nasıl kasaya monte ettim bir sonraki paylaşımda.
 
Görüşmek üzere, takipte kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder