Translate

25 Eylül 2014 Perşembe

Pro-Z II (Worklog-14) Aquaero 6 XT üzerinde çalışmalar

 
Daha önce projede kullanacağım nadide parçalardan biri olan Aquaro 6 XT hakkında bilgi vermiş ve sistemin kalbi olacak bu donanım üzerinde boşta duran eski bir swiftech chipset bloğunu nasıl kullanacağımı anlatmıştım.
 


 
Şimdi bu donanım üzerinde çalışmaya geri dönüyoruz. Pro Z-II projemi takip edenlerin bileceği gibi daha önce Aquaero 6 XT için satışa sunulan pasif heatsink siparişi vermiştim. Ama bunun montajını henüz yapmamış sadece su bloğunu pasif heatsink'e uyacak hale getirmiştik.
 
 
 
 
 
Ayrıca Aquaero 6 XT'nin ön kısmı kutusundan orijinal olarak gri alüminyum renginde çıktığından, siyah Lian Li V2010B kasamız üzerinde kasamızla bir uyum sorunu yaşayacaktı.
 
 
 
 
Bunun için önce kendi el hünerime güvenerek kasamınki ile aynı malzemeden siyah bir ön  çerçeve yapmayı düşündüm. Ancak orijinal ön çerçeve o kadar ince ki(1mm'den daha ince) elimdeki hiç bir malzemeyi uyduramadım. Durum böyle olunca firmanın zaten ayrıca aksesuar olarak sattığı siyah ön çerçeveden bir tane sipariş ettik. Bu malzeme de elime ulaşınca çalışmalara başladım.
 
Pasif Heatsink montajı öncesi thermal padleri Aquaero'nun arkasındaki gerekli yerlere göre kesip yerleştirdik, heatsink ile de su soğutma bloğu arasına thermal macunumuzu sürdük ve aquaero üzerine montajını yaptık.
 
 
 
 
 
Orijinal ön çerçeveyi yerinden sökmek biraz zahmetli oldu. Çünkü vidalarını çıkardığım halde yerine fena şekilde yapışmış durumdaydı ve çıkarırken hem çerçeveye hem de aquaero'nun ekranına zarar verilebilirdi. Neyse ki biraz dikkatle orijinal ön çerçeveyi çıkarabildim ve siyah olanı ile değiştirdim.
 


 
 



 
 
 
 



 
 
Çok fazla zamanımızı almasa da böylece Aquaero kontrolcümüz tamamen Pro Z-II üzerine takılmaya hazır hale gelmiş oldu. Artık proje son haline gelene kadar kutusunda beni bekleyecek.
 
Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder